Kommuniker om din grønne omstilling og skab resultater til glæde for din virksomhed

Når det handler om grøn omstilling og tiltag i retning af bæredygtighed er kommunikation essentiel. Du kan med fordel være transparent med dit arbejde, både de områder hvor du er nået langt, der hvor du ønsker, du var kommet længere og der, hvor du oplever udfordringer.

Hvorfor skal du kommunikere om din grønne omstilling?

Først og fremmest forventer dine kunder, at du kommunikerer om dine tiltag og om, hvor du befinder dig i processen. Kommunikation kan også sikre, at dine medarbejdere føler ejerskab over processen. Dette kan igen skabe loyalitet hos både dine samarbejdspartnere og kunder, hvilket kan give dig en konkurrencefordel. Derudover kan kommunikation gøre dig mere attraktiv over for nye medarbejdere, der i stigende grad stiller krav om ansvarlighed til deres kommende arbejdspladser. Ved at kommunikere effektivt kan du accelerere din virksomheds transformation, samtidig med, at du opnår gevinsterne hurtigere.

Hvad må du, og hvad må du ikke sige?

Hvordan må du kommunikere om din grønne omstilling og dine tiltag i retning af mere bæredygtighed? Hvornår kræver det, at du har data og en konkret plan for dit arbejde? Hvad kan du kommunikere, selv når du endnu ikke har data, der dokumenterer? Hvilke ord bør du undgå, og hvordan kommunikerer du om komplekse emner på en måde, så dine medarbejdere, kunder eller andre interessenter kan mærke dig og bakker op? Hvordan formidler du dine resultater og forslag til forbedringer i en ESG-rapport?

Dette er nogle af de spørgsmål, vi ofte hjælper med at afklare. Vi klæder dig på, så du føler dig tryg og kan begynde at kommunikere på en måde, der styrker og løfter din forretning.

Ærlighed, åbenhed og transparens.

Fortæl hvad du gør, hvorfor du gør det, og præcist hvor langt du er, eller ikke er – så opnår du forståelse og dermed opbakning og loyalitet hos fx dine medarbejdere og kunder.

Forankrer dit arbejde i din strategi

Du kan med fordel forankre dit arbejde med bæredygtighed og grøn omstilling i din forretningsstrategi og i din kommunikationsstrategi. På den måde sikrer du opbakning fra ledelsen, og at det bliver tænkt på tværs af din virksomhed. Arbejdet med grøn omstilling bliver en naturlig del af det, du gør, og indsatserne understøtter dine forretningsmål.

Vi tilrettelægger et forløb med udgangspunkt i, hvor din virksomhed er, og hvad der giver dig mest værdi.

Vi er en del af et konsulentsamarbejde med fokus på grøn omstilling

R Story er den del af konsulentsamarbejdet AddBusiness, hvor vi hjælper særligt små og mellemstore virksomheder med at komme i gang med grøn omstilling ud fra et ønske om at gøre grøn omstilling til en god forretning. Vores tilgang er praktisk og består groft sagt af tre ben – procesoptimering, digitalisering og kommunikation.

Godkendte rådgvere i SMV:Pro

Vi er godkendte til rådgiverpakkerne under SMV:PRO, og vi dækker sammen områderne strategi, forretningsudvikling, HR, procesoptimering og digitalisering. Vi har en stor viden om grøn omstilling, og hvordan du kan gøre din virksomhed mere bæredygtig. Dette både til gavn for klimaet og din virksomhed, der bliver mere robust. Du kan få støtte til dit arbejde med grøn omstilling gennem SMV:PRO blandt andet til at integrere dit arbejde med bæredygtighed i din forretningsstrategi. Kontakt  os og hør mere.